Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
hu
Kategóriák / Termékek

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

- www.kertrendeszet.hu -

 

A www.kertrendeszet.hu online felület üzemeltetője az OVI Kertrendészet Kft. (a továbbiakban: a Szolgáltató):

 

- székhelye: 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.

- telefonszám: 0630/491-3360

- üzleti tevékenysége helye: 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.

- telefonszám (ügyfélszolgálati): 0626/740-667

- elektronikus levélcím: kertrendeszet@gmail.com

- cégjegyzékszáma: 13-09-148729

- bejegyző hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

- adószám: 23443448-2-13

- elektronikus levélcím: pomazkisgepszerviz@gmail.com

- honlap: www.kertrendeszet.hu

- szakmai kamara: nincs

- tárhelyszolgáltató: ShopRenter Kft.

- tárhelyszolgáltató székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

- tárhelyszolgáltató elektronikus levélcíme: info@shoprenter.hu

 

A Szolgáltató jelen Általános szerződési feltételekkel (a továbbiakban: az ÁSZF) szabályozza a Szolgáltató által www.kertrendeszet.hu címen üzemeltetett online felület igénybevételének feltételeit és használatának módját.

A Szolgáltató az ÁSZF-et több szerződés megkötése céljából egyoldalúan előre határozta meg, az online felület szolgáltatásai az ÁSZF elfogadásával vehetőek igénybe.

 

Az ÁSZF részletesen tartalmazza az online felület használatával, a termékek megrendelésével, a fizetéssel, a szállítással, alkatrész kiskereskedelemmel és kisgép szervízzel kapcsolatos feltételeket, továbbá a fogyasztók jogaira vonatkozó részletes tájékoztatást.

 

A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et a vásárlók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezéseket az azok hatályba lépését követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. A mindenkori hatályos ÁSZF letölthető az online felületről az Általános szerződési feltételek címszó alatt, amely az oldal alján található. 

 

Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem eredményezi a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvényességét és a szerződés egyéb rendelkezései továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a vásárló eredeti akaratát leginkább tükrözze.

 

A vásárló az online felület használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.  

 

Szolgáltató az online felületen online bevásárlási felületet (a továbbiakban: a Webshop) üzemeltet, továbbá eltérő feltételekkel alkatrész kiskereskedelmet és kisgép szerviz tevékenységet folytat.

 

I. Webshop

 

A Webshopban minden 18. életévét betöltött belföldi természetes személy és jogi személy vásárolhat (a továbbiakban: a Vásárló). Megrendelés leadására kizárólag elektronikus úton, a www.kertrendeszet.hu internetes oldalon van lehetőség. A Webshopban a minimális rendelési érték nincs. A Webshopban csak magyarországi szállítási címre lehet megrendelést leadni.

 

A Vásárló Webshopban leadott megrendelésének beérkezését a Szolgáltató annak megérkezését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül elektronikus levél útján visszaigazolja. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által megadott személyes adatokat, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, árát, a szállítási díjat és a fizetendő végösszeget. Ezen visszaigazolás a megrendelés beérkezésének tényét igazolja, azonban nem jelenti egyben a megrendelés visszaigazolását is. A megrendelés visszaigazolását a Szolgáltató ezt követően legkésőbb a kiszállítás napjáig külön elektronikus levélben küldi meg a Vásárló részére, amely már tartalmazza a kiszállítás időpontját és a szállítási címet is.

 

A vásárló megrendelése a Vásárló terhére fizetési kötelezettséget keletkeztet, a költségek pontos összegéről Szolgáltató a megrendelést visszaigazoló elektronikus levélben tájékoztatja Vásárlót, a Vásárló azonban mentesül az ajánlati kötöttség, így a fizetési kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Szolgáltató visszaigazoló e-mailjét a megrendelés beérkezéséről, ebben az esetben tehát a Vásárló nem köteles megvásárolni a megrendelésében megjelölt termékeket.

 

A Vásárló és a Szolgáltató között a megrendelt termék/ek tekintetében az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató megküldi a Vásárló részére a megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mailt, eddig az időpontig sem a Vásárló, sem a Szolgáltató egyetlen nyilatkozata és intézkedése sem értelmezhető ajánlatként vagy annak elfogadásaként. Az így létrejött szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet alapján elektronikus úton kötött, magyar nyelvű szerződésnek minősül, amelynek tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet, valamint a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezései irányadóak

 

A Webshopban leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és a Szolgáltató között elektronikus úton létrejött szerződés sem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, de utólag hozzáférhető, azt a Szolgáltató a Vásárló kérésére 15 napon belül Vásárló rendelkezésére bocsátja.

 

A szerződés nyelve magyar.

 

A Szolgáltató a megrendelésről papír alapú számlát állít ki, melyet a megrendelés kiszállításakor ad át a Vásárlónak.

 

A megrendelés során felmerülő adatbeviteli hibákat Vásárló a megrendelés elküldése előtt javíthatja, Szolgáltató a felmerülő adatbeviteli hibák felismerését honlapján igyekszik hatékonyan biztosítani, ha a Vásárló a megrendelés elküldését követően (pl: a megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, köteles azt haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül jelezni a pomazkisgepszerviz@gmail.com elektronikus levélcímen.

 

A megrendelés elküldését követően javításra kizárólag írásban, a pomazkisgepszerviz@gmail.com elektronikus levélcímre megküldött nyilatkozattal van lehetőség.

 

A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetette alá magát.

 

Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót:

 

a) azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tenni (1. pont),

 

b) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy - ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani - annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel (2. pont),

 

c) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról (3. pont),

 

d) a Vásárlót megillető elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (4. pont),

 

e) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről (5. pont),

 

f) a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről (6. pont),

 

g) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról, a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről (7. pont).

 

1. A szerződéskötés technikai lépései

 

Ha a Vásárló igénybe kívánja venni a Webshop szolgáltatást, úgy be kell lépnie a www.kertrendeszet.hu internetes felületre.

 

A belépést követően megjelenik a Webshop kínálata, ahol megtalálhatóak mindazon termékek, amelyeket a Szolgáltató a Vásárlók számára hozzáférhetővé tesz.

 

A Webshop a Szolgáltató által forgalmazott valamennyi terméket tartalmazza, Vásárló azonban a „Csak raktáron lévő termékek listázása” gombra kattintva a rendelkezésre álló és így rendelhető termékek között válogathat. Azokról a termékekről, melyek Szolgáltatónál nincsenek raktáron és így közvetlenül nem rendelhetők, Szolgáltató az „Értesítés” gomb megnyomását követően tájékoztatást küld Vásárló részére a Vásárló által megadott elektronikus levélcímre, amelyben tájékoztatja Vásárlót a megrendelni kívánt termék elérhetőségéről, aktuális áráról és a várható szállítás határidejéről.

 

A Webshop kínálatában az internetes felület felső részén középen elhelyezett kereső szolgáltatás, illetve az internetes felület bal oldalán felugró termékcsoportok menü igénybevételével a Vásárló szabadon válogathat.

 

A Webshop kínálatában megtalálható termékek fényképpel és a termék megnevezésével, jellemzőivel, a termék kiszerelésére (súlyban/tömegben, vagy darabszámban kifejezve) és a termék fogyasztói árára (forintban) vonatkozó tájékoztatással együtt szerepelnek. A termék fényképe illusztráció, a termék a fényképtől eltérhet.

 

A Vásárló a Webshopban vásárolhat regisztrációval és regisztráció nélkül is.

 

Amennyiben a Vásárló regisztrációval kezdi meg a vásárlást, úgy az internetes felület bezárása után nem veszti el a már kiválasztott termékeket, így amikor újra megnyitja a Webshopot, folytatni tudja a vásárlását. A regisztrációhoz - „fiók” nyitásához - a 7. pontban megjelölt adatokon túl Vásárlónak egy jelszót is megkell adnia, mely használatával ezt követően megtekintheti megrendelései adatait.

 

A termékek kiválasztását követően a termék mellett szerepel a megrendelni kívánt mennyiség kitöltéséhez szükséges mező (db),  továbbá egy „Kosárba rakom” feliratú gomb, amelyre való kattintással a termék a kosárba kerül.

 

A kosár tartalma az oldal fejlécében található kosár ikonra húzva az egeret, megtekinthető és a kosárban lévő termékek törölhetőek. A megrendelés tartalma egy újabb termék kiválasztásával frissül.

 

A megrendelés végoldal a fejlécben található kosár ikonra kattintással érhető el.

 

A megrendelés tartalma módosítható a Mennyiség megjelölés alatt a termékmennyiségek alapján (például téves mennyiség megadása miatt), illetve téves termék kiválasztása esetén törölhető a piros „Törlés” gombra történő kattintással. A módosítás, valamint a megrendelés törlése mindaddig lehetséges, ameddig a Vásárló megrendelését el nem küldi, ezt követően a Webshopban a megrendelés módosítására vagy törlésére nincs mód, arra kizárólag írásban, az pomazkisgepszerviz@gmail.com elektronikus levélcímre megküldött nyilatkozattal van lehetőség. Amennyiben ezt a Vásárló elmulasztja, azaz a megrendelés módosítását vagy törlését nem jelzi Szolgáltatónak, úgy Szolgáltató a megrendelést eredeti tartalmában teljesíti, a Vásárló azonban ekkor a házhozszállításkor dönthet a megrendelés átvételéről vagy annak megtagadásáról.

 

Ha a Vásárló az általa megvásárolni kívánt termékeket kiválasztotta, a kosárba rakta, és nem kíván több terméket kiválasztani, a „Tovább a pénztárba” gombra történő kattintással lép tovább.

 

A megrendelés leadásához a Vásárlónak elsőként - akár regisztrációval, akár regisztráció nélkül vásárol - az alábbi adatokat kell megadnia:

 

- e-mail cím

- vezetéknév

- keresztnév

- telefonszám

- számlázási cím (ország, megye, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, ajtó, egyéb megjelölése)

 

A megadott adatok pontosságáért, illetve valódiságért a Vásárló felel. A kitöltendő adatokat a Szolgáltató rendszere kizárólag formai szempontból ellenőrzi.

 

Következő lépésként a „Tovább a szállítási módokhoz” gombra kattintva, a Vásárló kiválasztja a szállítás módját, majd a „Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva megadja a fizetés módját is.

 

Ezt követően a Vásárló a „Tovább az összegzéshez” gombra kattintva ellenőrizheti megrendelése minden adatát, majd azt a piros „Megrendelem” gombra kattintva megküldi a Szolgáltatónak.

 

A megrendelés során a Vásárló nyilatkozhat arról, hogy szeretne-e hírlevelet kapni a Szolgáltatótól, továbbá nyilatkoznia kell arról is, hogy Szolgáltató Adatkezelési tájékoztató és az ÁSZF rendelkezéseit megismerte, azokat elfogadta, valamint arról is, hogy tudomásul veszi Szolgáltató azon kifejezett tájékoztatását, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár. A két dokumentum az erre mutató linkre történő egy kattintással érhető el, illetve onnan letölthető, menthető a Vásárló saját gépére és bármikor kinyomtatható.

 

A megrendelésének állapotát a Vásárló a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti saját fiókjában a „Megrendeléseim” menüpontban.

 

2. A megrendelés ellenértéke, kapcsolódó költségek

 

A Webshopban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót tartalmazzák (bruttó ár).

 

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás vagy a személyes átvétel költségét, az a megrendelés során kerül hozzáadásra a termékek (megrendelés) értékéhez.

 

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.


A Szolgáltató a megrendelt terméket a megrendeléskor érvényes áron értékesíti a Vásárló részére. A megrendeléskor érvényes ár csak abban az esetben módosul, ha a megrendelés elküldését követően, de még a kiszállítást megelőzően a Vásárló a megrendelését módosítja (pl. új terméket rendel meg, vagy a már megrendelt termék mennyiségén módosít, a megrendelésből valamely terméket töröl). Ebben az esetben a módosítás időpontjában érvényes áron kerül eladásra és visszaigazolásra a megrendelésben szereplő valamennyi termék és a megrendelés tartalma, valamint a végösszeg ezen új áraknak megfelelően automatikusan frissül.

 

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és megrendelést visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás/átvétel díját is.

 

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webshopban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolását követően, vagy azt megelőzően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

 

Azoknál a termékeknél, amelyeknél a jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez Szolgáltató, vagy a termék gyártója a fogyasztóval szemben a termék megfelelő üzembe helyezésére vonatkozó követelményt támaszt, Szolgáltató ezt a tényt, továbbá az üzembe helyezés várható költségét a termék adatlapján jelzi. Amennyiben Vásárló az üzembe helyezést nem rendeli meg, úgy Szolgáltató jogosult a megrendelés teljesítését megtagadni, illetve Vásárló a jelen ÁSZF I. fejezet 6. pontjában megjelölt jótállási jogok érvényesítésének lehetőségét elveszti.

 

A Webshopban szereplő árak a bolti árainkhoz képest eltérhetnek.

 

3. Fizetés, házhoz szállítás, teljesítési határidő, panaszkezelés

 

1. A fizetendő végösszeg kifizetése történhet a megrendeléskor online fizetéssel, vagy utánvéttel - személyes átvétel és házhoz szállítás esetén is - készpénzben és bankkártyával.

 

1.1. A Szolgáltató bankkártya adatokat nem tárol, kizárólag a megrendeléshez tartozó, a pénzintézet által generált fizetési azonosítót ismeri és tárolja, ami nem alkalmas arra, hogy a Szolgáltató a Vásárló bankkártya adatait ennek felhasználásával beazonosítsa, megismerje.

 

2. A Vásárló megrendelését személyesen, díjmentesen a Szolgáltató 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.sz. alatti üzlethelyiségében veheti át.

 

3. A Szolgáltató a megrendelések házhoz szállítását részben saját gépjárművel, részben a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag - Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi, Európa u. 2., a továbbiakban: a GLS) igénybevételével végzi.

 

4. A GLS házhoz szállítás aktuális díját a Szállítás menüpont tartalmazza.

 

5. A megrendelések általános teljesítési határideje az annak visszaigazolásától számított 3 munkanap.

 

A házhoz szállítás várható időpontjáról minden esetben a megrendelés visszaigazolásakor tájékoztatjuk a Vásárlót. Amennyiben a tényleges házhoz szállítás időpontja a tervezettől eltér, úgy erről a Vásárlót szükség szerint elektronikus levél útján, vagy telefonon haladéktalanul tájékoztatjuk.

 

6. A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a szállítási címen vagy saját maga legyen jelen, vagy egy olyan személy, aki a megvásárolt terméket át tudja venni és azt át is veszi. A Vásárló tudomásul veszi, hogy csak 18 éven felüli személy jogosult helyette és nevében a megvásárolt terméke/ket az átadás helyén átvenni. A GLS kétség esetén kérheti az átvevő életkorának megfelelő igazolását (személyi igazolvány, diákigazolvány, útlevél, vagy jogosítvány útján).

 

Ha a megrendelt termékek vételára nem lett előzetesen kifizetve, és az átvételkor jelen levő személy 18. életévét az életkora igazolása alapján még nem töltötte be, vagy nem mutatja be a személyazonossága igazolására alkalmas okmányát, a GLS a megvásárolt termék(ek) átadását köteles megtagadni.

 

A teljesítés megtagadásáról a GLS jegyzőkönyvet vesz fel.

 

Amennyiben a házhoz szállításkor személyesen a Vásárló van jelen, köteles meggyőződni arról, hogy valamennyi általa rendelt termék megfelelő mennyiségben és szemrevételezés alapján megfelelő minőségben került kiszállításra. Amennyiben a teljesítéssel kapcsolatban kifogása merül fel, vagy a megrendelési szándékát nem kívánja fenntartani, úgy jogosult a teljes megrendelt mennyiség átvételét megtagadni.

 

Amennyiben a házhoz szállításkor nem személyesen a Vásárló van jelen, és a megvásárolt termékeket utólag mégsem igényli, úgy őt elállási jog illeti meg.

  

7. A Vásárlót a Szolgáltatónak a megrendeléssel közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát közölheti a Szolgáltatóval szóban, a Szolgáltató 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.sz. alatti üzlethelyiségében, vagy írásban a pomazkisgepszerviz@gmail.com e-mail címre, illetve postai levélben az előzőekben megjelölt postai címre, vagy Szolgáltató székhelye (2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.) címre.

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és azt 30 napon belül megküldi a Vásárlónak érdemi válaszával együtt. A Vásárló írásbeli panaszát a Szolgáltató a panasz beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

 

4. A Vásárlót megillető elállási jog

 

Az e fejezetben foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban: a Fogyasztó).

 

A Fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

 

A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére, a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek valamelyikére.

 

E célból a Fogyasztó felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat mintát is:

 

Elállási nyilatkozat

 

Kizárólag a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza az alább feltüntetett elérhetőségek valamelyikére.

 

Vállalkozás adatai

 

 

név:

OVI Kertrendészeti Kft.

székhely:

2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.

termék visszaküldésének címe:

2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.

adószám:

23443448-2-13

cégjegyzékszám:

13-09-148729

bejegyző bíróság:

Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

 

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

 

Megrendelés száma:

Termék megnevezése:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

 

Kelt ……………………..

  

……………………………….

Fogyasztó aláírása

 

(kérjük, csak abban az esetben írja alá, ha postai úton küldi el részünkre)

 

 

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

 

Írásban történő elállás esetén az elállást határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltató részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e fejezetben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

 

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt, és elállási jogával érintett terméke(ke)t indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a Szolgáltató 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.sz. alatti üzlethelyiségébe.

 

A termék(ek) visszajuttatásának költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató nem vállalja a visszaszállítást, vagy annak más szállító általi megszervezését, lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött csomagot nem veszi át. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

 

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási/átvételi díjat is. Ha a Fogyasztó nem a teljes megrendeléstől, hanem annak csak egy részétől áll el, ez esetben a Szolgáltató csak az elállással érintett termékek ellenértékét téríti vissza a Fogyasztó részére.

 

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy annak visszajuttatásáról Fogyasztó gondoskodott.

 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató.

 

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését. Tehát ha a Fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

 

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

 

a) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. (pl. fogkefe, golyósdezodor, tartós élelmiszer, higiéniai termékek (például krémek, golyósdezodor, smink, púder, kozmetikumok), étrend kiegészítők, feldolgozott állateledel stb.). Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen kivételszabály alá tartozó termék(ek) használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.

b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. nem tartós élelmiszer: hús, zöldség, gyümölcs, vágott virág), 

c)  lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemez), valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta.

 

5. A kellékszavatosság és a termékszavatosság

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: a Ptk.) XXIV. fejezetének hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Szolgáltató, mint kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Fogyasztó, mint jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez azt jelenti, hogy az első hat hónapban a Szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a Fogyasztónak eladott dolog a teljesítés időpontjában megfelelt a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Hat hónapon túl azonban már a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.

 

1. Kellékszavatosság

 

A Szolgáltató a vásárláskor a termékben már meglévő, azonban fel nem ismert, vagy ismerhető rejtett ok miatt bekövetkező hibáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

 

Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint

 

- kijavítást,

- kicserélést,

- árleszállítást kérhet, illetve

- a vételár-visszatérítési igénnyel élhet (elállás).

 

A Fogyasztó

 

- elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére – a lentebb megjelölt kivétellel - maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy

- a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltatónak - a dolog tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégeznie.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a Vásárló kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

 

A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek alapvetően a Szolgáltatót terhelik. A költségviselés azonban megoszlik a felek között, ha a dolog meghibásodásában közrehatott a Fogyasztó karbantartási kötelezettségének elmulasztása, vagyis, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, azaz a termékhez megfelelő használati-kezelési útmutatót adott, mely a karbantartási előírásokat is tartalmazza. Ekkor a felmerült költségeket a Fogyasztó közrehatása arányában köteles viselni.

 

A Fogyasztó a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.

 

A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

 

2. Termékszavatosság

 

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

 

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

 

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

-        a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

-        a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-        a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


6. Jótállás

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet szerint a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az alábbiakban megjelölt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: a fogyasztási cikk) jótállási kötelezettség terjed ki:

 

1. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró,

2. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kézi szerszámok, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu,

3. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros vízi járművek.

 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

 

A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni, azon fel kell tüntetni:

- a vállalkozás nevét, címét,

- a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,

- a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

- a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a Szolgáltató általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

- a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

- az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,

- a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.

 

A jótállási jegynek utalnia kell továbbá arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

 

Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. Szolgáltató a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.

 

A jótállási kötelezettség teljesítése Szolgáltatót terheli, a jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

 

A Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

A jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató, illetve az érintett fogyasztási cikk gyártója a fogyasztóval szemben a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezésére vonatkozó követelményt támaszthat. Szolgáltató az üzembe helyezési követelményt az érintett termék adatlapján feltünteti. ál különvállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

 

A jótállás időtartama:

- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

- 250 000 forint eladási ár felett három év.

 

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, a fogyasztási cikk kijavítása esetén azonban a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

 

Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

- a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

- a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

- a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

 

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

 

Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

 

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

7. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

 

1. Online vitarendezés

 

A Fogyasztó a Szolgáltatóval az online vásárlásból eredő jogvitáját az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül is intézheti, mely az alábbi linkről érhető el:

 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

 

2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

 

Ha a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

 

Vásárló az alábbi linken keresztül tudja megkeresni a panasszal érintett területileg illetékes hivatalt.

 

Területi hatóságok listája: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti

 

3. Békéltető Testület

 

Amennyiben a Szolgáltató a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval folytatott panaszkezelés során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló Fogyasztó a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes, a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, valamint bármely Békéltető Testülethez.

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Szolgáltató és a Vásárló között.

 

A Békéltető Testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

  

A Szolgáltatót a Békéltető Testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.

 

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége:

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

A Fogyasztó lakóhelye alapján az alábbi Békéltető Testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

E-mail cím: tunde@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)

Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

web: www.bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

4. Bírósági eljárás kezdeményezése

 

A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

 

II. Alkatrész kiskereskedelem

 

Szolgáltató a Webshop működésétől az alábbiakban eltérő módon – az online felületen Alkatrészrendelés fül alatt - alkatrész kiskereskedelmet folytat:

 

Szolgáltató az általa forgalmazott termékek, illetve azon termékek esetében, melyeknek szerződött márkaszervize, az online felületen ’Alkatrészrendelés’ fül alatt Vásárlónak a keresett alkatrész cikkszámát is tartalmazó, az online felületen kitöltött űrlapja megküldését követően 48 órán belül elektronikus levélben tájékoztatja Vásárlót a keresett alkatrész áráról, a szállítás költségéről, várható idejéről és minden egyéb, a megrendelést érintő lényeges körülményről.

 

A keresett alkatrész pontos cikkszáma megjelölése az alkatrész megrendeléshez elengedhetetlenül szükséges, az Vásárló kötelezettsége, de a cikkszám azonosításában Szolgáltató az online felületen, szükség esetén személyesen is segítséget nyújt Vásárlónak. Amennyiben Vásárló a cikkszámot helytelenül adja meg, és ezért nem a megfelelő termék kerül megrendelésre és kiszállításra, ennek minden következményét Vásárló köteles viselni.

 

Vásárló ezt követően külön elektronikus levélben tudja megrendelni Szolgáltatótól a keresett alkatrészt, aminek teljesítésére ezt követően már a jelen ÁSZF Webshopról szóló fejezetének vonatkozó további rendelkezései az irányadók.

 

III. Kisgép szerviz

 

Szolgáltató az online felületen Szerviz fül alatt megjelölt termékek esetében jótállási időn belüli és azon túli szerviz szolgáltatást nyújt.

 

A szerviz szolgáltatás igénybevételére kizárólagosan személyesen, Szolgáltató 2013 Pomáz, Rákóczi Ferenc u. 74.sz. alatti üzlethelyiségében kerülhet sor.

 

A szerviz szolgáltatás igénybevételekor Szolgáltató és Vásárló jegyzőkönyvet vesznek fel, amelyben feltüntetik

 

- a Szolgáltató nevét, címét, telefonszámát, elektronikus levélcímét,

- a Vásárló nevét és címét, telefonszámát, elektronikus levélcímét,

- a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak kezeléséhez,

- a hibás termék specifikus megjelölését,

- a hiba bejelentésének időpontját,

- a hiba leírását,

- a hiba kijavításának várható időtartamát, ha az meghatározható,

- a bevizsgálási díj megfizetésének tényét,

- a szerviz szolgáltatás várható díját, ha az meghatározható, vagy annak megjelölését, hogy az díjtalan (jótállási időn belüli),

- mindkét fél aláírását.

 

Az így felvett jegyzőkönyv a felek között a szerviz szolgáltatás igénybevételére létrejött írásbeli szerződésnek (a továbbiakban: a Szerződés) minősül, melynek alapján Szolgáltató a vállalt szerviz tevékenység elvégzésére, a Vásárló pedig annak átvételére és a Szolgáltató szerviz díjának megfizetésére köteles.

 

Az igényelt szerviz tevékenység megkezdésekor Szolgáltató az online felületen külön megjelölt bevizsgálási díj megfizetését követően a terméket megvizsgálja és a hiba okát meghatározza, erről és a hiba kijavításának pontos díjáról (ha az díjköteles), várható pontos időtartamáról a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatja. Amennyiben Vásárló a hiba kijavítását kéri, úgy a megfizetett bevizsgálási díj a szerviz díjba beszámít, amennyiben a hiba kijavítását Vásárló nem kéri, úgy a Szerződés teljesítésétől elállhat, azonban a bevizsgálási díj visszafizetésére Szolgáltató nem köteles, azt megtarthatja.

 

Ha a szerviz szolgáltatást a Vásárló által kijelölt munkaterületen kell végezni, a Vásárló köteles azt a szerviz szolgáltatás végzésére alkalmas állapotban Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, Szolgáltató a szerviz szolgáltatás megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a munkaterület a szerviz szolgáltatás végzésére nem alkalmas. Ha a Vásárló a munkaterületet Szolgáltató felszólítása ellenére nem biztosítja, Szolgáltató elállhat a szerződéstől, és kártérítést követelhet.

 

Ha a felek abban állapodnak meg, hogy a szerviz szolgáltatás végzésére kijelölt helyet Szolgáltató teszi a szerviz szolgáltatás végzésére alkalmassá, annak költségeit a Vásárló viseli.

 

A szerviz díj a Szerződés Szolgáltató által történt teljesítésekor esedékes.

 

Szolgáltató a megjavított terméket Vásárló kijavításról történt értesítését követő 10 napig díjmentesen tárolja, ezt követően az át nem vett termék tárolásáért napi 250 Ft tárolási díjat számít fel. Szolgáltató a kijavított termék 6 hónapon túli tárolását nem vállalja, erről Vásárlót a 6 hónapos időtartamát lejártát megelőzően tájékoztatja. Amennyiben Vásárló a kijavított terméket a tájékoztatás ellenére sem szállítja el, úgy annak további tárolására Szolgáltató nem köteles.

 

Szolgáltatót a szerviz díj és a költségek, így különösen a tárolási díj biztosítására zálogjog illeti meg a Vásárlónak azokon a vagyontárgyain, amelyek a Szerződés következtében birtokába kerültek.

 

A Vásárló a Szerződéstől a Szerződés teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhat, ezt követően a teljesítésig a Szerződést felmondhatja, elállása vagy felmondása esetén azonban köteles Szolgáltatónak a díj arányos részét megfizetni és a Szerződés megszüntetésével okozott kárt megtéríteni azzal, hogy a kártalanítás a szerviz díjat nem haladhatja meg.

 

Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) kormányrendelet rendelkezései szerint ha a szerviz szolgáltatás általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, Szolgáltatót az elvégzett szerviz szolgáltatás tekintetében jótállási kötelezettség terheli. A jótállásból eredő jogokat a szolgáltatás tárgyát képező dolog (a továbbiakban: a dolog) tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

 

A Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

A jótállás időtartama hat hónap, e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a szerviz szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére való átadásával, vagy - ha az üzembe helyezést Szolgáltató végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 

Szolgáltató a szolgáltatás díjának átvételekor vagy a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor jótállási jegyet köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

 

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

 

- Szolgáltató nevét és címét,

- az elvégzett szerviz szolgáltatás megnevezését, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat,

- a szerviz szolgáltatás díját,

- a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és határidejét, valamint az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, továbbá

- a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját.

 

A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, annak szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

 

A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

Szolgáltató a fogyasztó jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

- a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

- a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,

- az elvégzett szerviz szolgáltatás megnevezését, díját,

- a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját,

- a hiba bejelentésének időpontját,

- a hiba leírását,

- a jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasítása esetén annak indokát, továbbá

- az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

Ha a jótállási igény rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

Ha Szolgáltató a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

Szolgáltató a kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét a Ptk. 6:159. § (4) bekezdésére figyelemmel köteles megállapítani és a fogyasztót a vállalt határidőről a bejelentéskor vagy legkésőbb, az előzőekben bekezdésben megjelölt 5 munkanapon belül tájékoztatni.

 

Szolgáltató a fogyasztó jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

Szolgáltató a dolgot kijavításra elismervény ellenében veszi át. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a dolog azonosításához szükséges adatokat, a dolog átvételének idejét és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

 

Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről Szolgáltató köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást Szolgáltató elmulasztja, azt Szolgáltató költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti.

 

 

A jelen ÁSZF-re, illetve a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. évi (IX. 22.) kormányrendelet, a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet, a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet és a békéltető testületi tagsági feladat ellátására vonatkozó pályázat szabályairól és a békéltető testületi tagok díjazásáról, valamint az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén eljáró békéltető testületek kijelöléséről szóló 26/2019. (VIII. 26.) ITM rendelet rendelkezései az irányadók. 

 

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje:  2022. március 22.